آخرین تحولات لبنان

دوره سه‌جلدی کتاب «مرشد الخواص فی شرح بعض الآیات و الاحادیث المشکله» از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، به زبان عربی منتشر شد.

 دوره سه‌جلدی کتاب «مرشدالخواص فی شرح بعض الایات و الاحادیث المشکله» منتشر شد

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، افزون بر انتشار آثاری به زبان فارسی، کتاب‌هایی را با موضوعات متنوع به زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی، اردو، فرانسه و... و. منتشر می‌کند.
کتاب «مرشدالخواص فی شرح بعض الایات و الاحادیث المشکله» نیز از جمله آثاری است که با موضوع قرآن به زبان عربی به چاپ رسیده است.
 این اثر، توسط محمد بن حسن طوسی نگاشته شده و محمدجواد مروارید کار تصحیح آن را بر عهده داشته است. در این اثر گران‌سنگ، بیش از یک هزار حدیث از پیشوایان دین روایت و با بهره‌گیری از سخنان شارحان پیشین، شرح و توضیح داده شده است،  
افزون بر این معدودی از آیات مبارک قرآنی نیز در این اثر شرح و تفسیر شده است.
 این موسوعه برای نخستین‌بار با تحقیقی که در نسخه‌های خطی آن انجام شده، همراه با تعلیق‌هایی که بر آن افزوده شده، در اختیار محققان و جویندگان فرهنگ و معارف شیعی قرار گرفته است.
 در بخشی از کتاب «مرشد الخواص فی شرح بعض الآیات و الاحادیث المشکله» آمده است: در قرن سیزدهم هجری دانشمندی پرکار و فقیهی متتبع، از شاگردان صاحب ریاض و شیخ جعفر کاشف الغطا، مرحوم محمد بن حسن مشهدی، به‌منظور شرح و تبیین احادیث دشوار، دست به نگارش اثری جامع زد و نام آن را مرشد الخواص نهاد.
گفتنی است: این اثر در سه جلد، در قطع وزیری و شمارگان ۵۰۰ جلد منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفته است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.